Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yön. Başkanlığı
  • Bursa Valiliği
  • Diğer İl Afet ve Acil Durum Müd.

AFAD İl Müdürlükleri

Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
  • KURUMSAL
    İl Müdürümüz İl Müdürlüğünün Görevleri Hakkımızda Misyon Ve Vizyon Teşkilat Şeması Kurumsal Kimlik Projelerimiz Kamu Hizmet Standartları AFAD Gönüllüsü Örnek Formlar Barınma ve Çizelgeler KBRN
  • FAALİYETLERİMİZ
    Afet Eğitim Merkezi Eğitimlerimiz Afetlere Hazır Ol Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    Mevzuat Afet Raporları Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri İl Planları Planlar TAMP-Bursa Sözlükler Afete Hazır Türkiye AFAD Dijital Dönüşüm Son Depremler Afiş ve Broşürler
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Tatbikatlar Basında Bursa AFAD Foto Galeri Video Galeri
  • İLETİŞİM
    İl Müdürlüğü İletişim Bilgi Edinme Facebook Twitter Instagram YouTube
°C
31
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KURUMSAL
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Hakkımızda
    • Misyon Ve Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • Projelerimiz
    • Kamu Hizmet Standartları
    • AFAD Gönüllüsü
    • Örnek Formlar
    • Barınma ve Çizelgeler
    • KBRN
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Afet Eğitim Merkezi
    • Eğitimlerimiz
    • Afetlere Hazır Ol
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
    • İl Planları
    • Planlar
      • Yönerge 2016
      • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
      • Staj Yönergesi
      • Sivil Savunma
      • KBRN
    • TAMP-Bursa
    • Sözlükler
    • Afete Hazır Türkiye
      • Afete Hazırol Video ve Afişleri
      • Afete Hazır Okul
      • Afete Hazır İşyeri
      • Afete Hazır Aile
      • Afet Türleri
        • Doğal Afetler
        • İnsan Kaynaklı Afetler
        • Afete Karşı Alınacak Önlemler
          • Deprem
          • Heyelan
          • Çığ
          • Sel
          • Yangın
    • AFAD Dijital Dönüşüm
    • Son Depremler
    • Afiş ve Broşürler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tatbikatlar
    • Basında Bursa AFAD
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube
E-KÜTÜPHANE
  • Mevzuat
  • Afet Raporları
  • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
  • İl Planları
  • Planlar
    • Yönerge 2016
    • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
    • Staj Yönergesi
    • Sivil Savunma
    • KBRN
  • TAMP-Bursa
  • Sözlükler
  • Afete Hazır Türkiye
    • Afete Hazırol Video ve Afişleri
    • Afete Hazır Okul
    • Afete Hazır İşyeri
    • Afete Hazır Aile
    • Afet Türleri
      • Doğal Afetler
      • İnsan Kaynaklı Afetler
      • Afete Karşı Alınacak Önlemler
        • Deprem
        • Heyelan
        • Çığ
        • Sel
        • Yangın
  • AFAD Dijital Dönüşüm
  • Son Depremler
  • Afiş ve Broşürler

Afete Hazır Okul

 

Okul Afet Ve Acil Durum Planı

Okulların afetlere dirençli kurumlar haline gelmesi, öğrenci ve çalışanların fiziksel olarak korunması, muhtemel tehlikeler karşısında eğitim-öğretimdeki kesintinin minimum seviyede tutulması ve güvenlik kültürü oluşturulması için okul afet planları yapılmalıdır. 
Afete hazırlıklı okul, okul afet planlarının oluşturulması ve uygulanmasını kapsayan bütünleşik okul afet ve acil durum yönetimi ile mümkündür.

‘’Okullarda Afet ve Acil Durum Yönetimi’’ kapsamında üç ana faaliyet alanı bulunmaktadır.
- Risk değerlendirme ve planlama (tehlike ve risk analizi,okul ve aile planlaması) ,
- Fiziksel korunma (zarar azaltma, sağlam ve güvenli okul binaları, standart operasyon prosedürleri),
- Müdahale kapasitesini geliştirme( okul tatbikatları, öğrenci teslim prosedürleri)

Okul Afet Yönetimi altı adımda gerçekleştirilir ve yıl boyunca sürer.

1. Okul Afet ve Acil Durum Yönetim Kurulu kurulması veya yetkilendirilmesi.
2.Güvenlik ve Eğitim-Öğretimin Sürekliliği için Risk Değerlendirmesi ve Eylem Planı Geliştirilmesi.
3. Fiziksel Korunma Önlemlerinin Alınması.
4. Müdahale Kapasitesi ve Kaynakların Geliştirilmesi.
5. Planın Duyurulması ve Test Edilmesi. (plan, buna göre yeniden değerlendirip revize edilir.)
6. Planın Uygulanması, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi için Tatbikatlar Yapılması

Eylem Planı

 
1-Okul Afet ve Acil Durum Yönetim Kurulunun Kurulması

Her okul, okul müdürünün gözetiminde afet risklerinin azaltılması ve afetlere hazırlık çalışmaları amacıyla, Okul Afet ve Acil Durum Yönetim Kurulunu kurar. Kurul Üyeleri:

  • Okul Müdürü/ ilgili Müdür Yardımcısı,
  • Öğretmenler / bölüm temsilcileri,
  • Okul personeli temsilcileri
  • Veliler (özellikle Okul Aile Birliği temsilcileri),
  • Okul yönetim kurulu üyeleri (özel okullarda),
  • Diğer yerel temsilcilerden (muhtar, mahalle dernekleri, yerel işyeri temsilcileri, okul servis odası yetkilisi gibi) oluşur.
2- Güvenlik ve Eğitim-Öğretimin Sürekliliği için Risk Değerlendirmesi ve Eylem Planı Geliştirilmesi (Tehlike, Zarar Görebilirlik ve Kapasite Değerlendirmesi)

Fiziksel ve çevresel riskleri azaltmaya yönelik bir planda aşağıdaki unsurların dikkate alınması önemlidir.

  • Yapısal riskler (Okul alanı içinde veya civarında bulunan binaların güvenliğine dair olası tehlikeler).
  • Yapısal olmayan riskler (Binaların içinde bulunan mobilya, araç gereçle birlikte, çatı, pencere, merdiven, ısıtma ve soğutma sistemleri, su depoları, tesisat boruları ve çıkış güzergahları gibi binaya ilişkin unsurların oluşturduğu tehditler).
  • Altyapısal riskler (Haberleşme ve ulaşım ile birlikte su, elektrik, doğal gaz gibi yaşamsal altyapı şebekelerine dair riskler).
  • Çevresel riskler (Hava sıcaklığı, su taşkınları, sel, tehlikeli madde sızıntısı gibi ortam koşullarına dair riskler ve iklim değişimi etkileri).
3. Fiziksel Korunma Önlemlerinin Alınması

Yapısal güvenlik için aşağıda yer alan noktaların sağlanmış olması çok önemlidir.

  • İnşaat ve güçlendirme için yürürlükteki yapı yönetmeliklerinin uygulanması veya bunlara uygunluk,
  • Çeşitli afetlere karşı dirençli tasarım,
  • Uygun inşaat malzemelerinin kullanımı,
  • Uygun inşaat eğitimi ve denetimi,
  • İnşaat süresince herhangi bir olumsuzluğa meydan verilmemesi,
  • Binanın tamiri ve bakımına yönelik eğitim, teknik destek ve finansal kaynak temini,
  • Gerektiğinde güçlendirme yapılması ve uygun maliyetli olması
  • Binaların bakımının düzenli olarak yapılması. Bunun yanı şıra, kırma, delme, kesme gibi işlemler ile kolon ve kirişlerin yapısal bütünlüğüne zarar verecek müdahalelerde bulunulmaması. Betonarme binalarda, kolon ve kirişlerdeki donatıların hava ve neme maruz kalmaması. Eğer bir şekilde açıkta kalan donatı varsa mutlaka beton harç ile sıvanması,
  • Çürük ahşap, çatlak beton, hasarlı tuğlalar, kabarıp dökülen sıvaların kesinlikle tamir edilmesi. Hasar fark edildiğinde zaman kaybetmeden onarılması. Oluk ve drenaj sistemlerinin tıkanmamasına özen gösterilmesi, boruların daima açık tutulması. Su ve nemin binadan uzaklaştırılması. Kırık camların değiştirilmesi,
  • Güçlendirmenin etkili olmayacağı durumlarda ise binanın yıkılıp yenisinin yapılması.

Yapısal olmayan güvenlik için aşağıdaki önlemlerin alınması çok önemlidir:

  • Sınıf kapılarının dışarı açılacak şekilde tasarlanması.
  • Çıkış yollarının daima açık tutulması.
  • Yapısal olmayan elemanların rüzgar ve deprem sarsıntılarına karşı binaya sabitlenmesi
  • Yangın söndürme cihazlarının durumu, yerlerinin kontrolü ve bakımlarının yapılması.
  • Yangın güvenliği önlemlerinin uygulanması
  • Camları koruyucu film tabakası ile kaplanması
  • Sıralar ve masaların sağlam çelik malzemeden imal edilmesi,
  • Patlayıcı, yanıcı, zehirli malzemeleri sınırlayın, izole edin, yok edin, ayırın(SİYA).
  • Elektrik şalterlerini, gaz ve su vanalarını otomatik yapın.
  • Acil çıkış işaretleri koyun.

Altyapı; su, elektrik, doğal gaz şebekeleri, ısıtma, soğutma ve havalandırma sistemleriyle, haberleşme ve ulaşım sistemlerini kapsar. Bunlar genelde belediye veya özel sektör kontrolündeki daha büyük şebekelere bağlıdır. Bu kuruluşlarla önceden bağlantıya geçmek, gerek tasarım gerekse iyileştirme çalışmaları kapsamında çözüm odaklı yaklaşım içinde olmak önemlidir. Şebekelerin bu şekilde güçlendirilmesi durumunda okulların korunması mümkün olabilir. Karşılaşılan tehlikelere bağlı olarak birçok çözüm yolu dikkate alınabilir. Bunlar;

  • Çıkış güzergahlarını tıkayabilecek tavan kablolarıyla direklerinin yerlerinin değiştirilmesi,
  • Binalara doğal gaz vanalarını otomatik olarak kapatacak bir düzenek kurulması,
  • Borular arasında esnek bağlantılar kullanılması,
  • Tavanda ve yeraltında bulunan boru ve depoların yaratabileceği tehlikelerin göz önünde bulundurulması,

Okul acil durum planlamasında, okul alanına ait haritaların yeraltı ve tavandaki tehlikelerle birlikte şebeke bağlantılarını göstermesi de çok önemlidir.

Çevre koruma önlemleri de önemlidir ve bu kapsamda enerji ve su tasarrufuna özen gösterilmeli ve mümkün olan her yerde atıkların geri dönüşümü sağlanmalıdır. Drenaj kanallarının oluşturulması ve temizliği, ağaç dikimi, su kanalları yapılması gibi iyileştirme faaliyetleri de çevre koruma önlemlerine dahil edilebilir.

Müdahele Kapasitesi

 
4. Müdahale Kapasitesi ve Kaynakların Geliştirilmesi

Müdahale prosedürleri, karşılaşılan tehlikeye ve içinde bulunduğunuz özel durumlara bağlıdır. Bununla birlikte, bütün uygulamalar altı temel prosedüre dayanmaktadır.

  • Okul binası güvenli ise:
  • Eğer okul binası güvenli değilse BİNA TAHLİYE EDİLMELİDİR.
  • Eğer okul binası güvenli değilse ancak okul bahçesi güvenliyse DIŞARIDA TOPLAN ve BARINAK OLUŞTUR.
  • Eğer okul binası ve okul bahçesi güvenli değilse GÜVENLİ BİR YERE TAHLİYE YAPILMALI.
  • ÖĞRENCİ TESLİM prosedürleri öğrencilerin doğrudan ve sadece velilerine veya önceden belirlenmiş acil durum kişilerine teslim edilmesini sağlar.

Müdahale kapasitesi, bilgi, beceri ve imkânları kapsar. Müdahale kapasitesinin en önemli ögesi var olan beceri ve kaynakların örgütlenip seferber edilmesidir. Afet ve acil durumlara müdahale için geliştirilmiş bir sistem de Olay Yönetim Sistemleridir(OYS). OYS, en fazla sayıda insana en kısa zamanda en çok yardımın yapılmasını sağlar. Okul yönetimi; öğretmenler, okul çalışanları, öğrenciler ve o anda okula dışardan gelmiş olanlar ile acil durum ekibinin herhangi bir okulda, uygulayabileceği tutarlı bir sistem oluşturmayı amaçlar.

Kapsamında şunlar bulunur; hafif arama ve kurtarma, yangın söndürme ve tehlikeli madde kontrolü, şebeke şalterlerinin kapatılması, afet ilk yardım, psikolojik destek, güvenlik, öğrencinin ailesine teslimi, erzak ile malzeme temini ve dağıtımı, barınak, su ve sanitasyon,
beslenme ve gönüllülerin bulunması, her öğrenci için afet çantası hazır bulundurulması.

5. Planın Duyurulup Test Edilmesi

Okul idaresi, öğretmen kadrosu ve diğer personel, öğrenciler, veliler ve yerel toplum liderleriyle ilk müdahalecilerin etkin biçimde çalışabilmeleri için okul afet planından haberdar olması önemlidir. Velilerin 2-3 gün sürse bile çocuklarının okulda güvende olduklarını bilmesi ve bundan emin olması, afete hazırlıklı olma yönünden büyük önem taşımaktadır. Bu açıdan, velilerin pek çok açıdan bilgilendirilmeleri ve afet planına dahil edilmiş olmaları gerekmektedir.

6. Planın Uygulanması, Değerlendirilmesi ve Güncellenmesi için Tatbikatlar Yapılması

Afet ve acil durum tatbikatlarının gerçek bir afet anında insanların paniğe kapılmadan doğru hareket etme şansını 2kat arttırdığı bilimsel olarak ispatlanmıştır. Bu nedenle, okullarda yılda en az 1 kez deprem, yangın, arama-kurtarma, tahliye, gaz kaçağı, ilkyardım vb. konularında tatbikatlar yapılmalıdır.
Önceden duyuru yaparak düzenlenen her tatbikata karşılık bir de duyuru yapılmadan tatbikat düzenlenmesi çok yararlıdır. Farklı senaryolar oluşturarak günün farklı saatlerinde tatbikat yapılması önerilir. Tatbikatın amacı beklenmeyen durumlara karşı hazırlıklı olmaktır.

KURUMSAL

  • İl Müdürümüz
  • İl Müdürlüğünün Görevleri
  • Hakkımızda
  • Misyon Ve Vizyon
  • Teşkilat Şeması
  • Kurumsal Kimlik
  • Projelerimiz
  • Kamu Hizmet Standartları
  • AFAD Gönüllüsü
  • Örnek Formlar
  • Barınma ve Çizelgeler
  • KBRN

FAALİYETLERİMİZ

  • Afet Eğitim Merkezi
  • Eğitimlerimiz
  • Afetlere Hazır Ol
  • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız

E-KÜTÜPHANE

  • Mevzuat
  • Afet Raporları
  • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
  • İl Planları
  • Planlar
    • Yönerge 2016
    • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
    • Staj Yönergesi
    • Sivil Savunma
    • KBRN
  • TAMP-Bursa
  • Sözlükler
  • Afete Hazır Türkiye
    • Afete Hazırol Video ve Afişleri
    • Afete Hazır Okul
    • Afete Hazır İşyeri
    • Afete Hazır Aile
    • Afet Türleri
      • Doğal Afetler
      • İnsan Kaynaklı Afetler
      • Afete Karşı Alınacak Önlemler
        • Deprem
        • Heyelan
        • Çığ
        • Sel
        • Yangın
  • AFAD Dijital Dönüşüm
  • Son Depremler
  • Afiş ve Broşürler

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Tatbikatlar
  • Basında Bursa AFAD
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • İl Müdürlüğü İletişim
  • Bilgi Edinme
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • KURUMSAL
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Hakkımızda
    • Misyon Ve Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • Projelerimiz
    • Kamu Hizmet Standartları
    • AFAD Gönüllüsü
    • Örnek Formlar
    • Barınma ve Çizelgeler
    • KBRN
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Afet Eğitim Merkezi
    • Eğitimlerimiz
    • Afetlere Hazır Ol
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
    • İl Planları
    • Planlar
      • Yönerge 2016
      • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
      • Staj Yönergesi
      • Sivil Savunma
      • KBRN
    • TAMP-Bursa
    • Sözlükler
    • Afete Hazır Türkiye
      • Afete Hazırol Video ve Afişleri
      • Afete Hazır Okul
      • Afete Hazır İşyeri
      • Afete Hazır Aile
      • Afet Türleri
        • Doğal Afetler
        • İnsan Kaynaklı Afetler
        • Afete Karşı Alınacak Önlemler
          • Deprem
          • Heyelan
          • Çığ
          • Sel
          • Yangın
    • AFAD Dijital Dönüşüm
    • Son Depremler
    • Afiş ve Broşürler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tatbikatlar
    • Basında Bursa AFAD
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube

© 2019 Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız