Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Afet ve Acil Durum Yön. Başkanlığı
  • Bursa Valiliği

AFAD İl Müdürlükleri

Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü
  • KURUMSAL
    İl Müdürümüz İl Müdürlüğünün Görevleri Hakkımızda Misyon Ve Vizyon Teşkilat Şeması Kurumsal Kimlik Projelerimiz Kamu Hizmet Standartları AFAD Gönüllüsü Örnek Formlar Barınma ve Çizelgeler KBRN
  • FAALİYETLERİMİZ
    Afet Eğitim Merkezi Eğitimlerimiz Afetlere Hazır Ol Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    Mevzuat Afet Raporları Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri İl Planları Planlar TAMP-Bursa Sözlükler Afete Hazır Türkiye AFAD Dijital Dönüşüm Son Depremler Afiş ve Broşürler
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Tatbikatlar Basında Bursa AFAD Foto Galeri Video Galeri
  • İLETİŞİM
    İl Müdürlüğü İletişim Bilgi Edinme Facebook Twitter Instagram YouTube
°C
15
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KURUMSAL
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Hakkımızda
    • Misyon Ve Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • Projelerimiz
    • Kamu Hizmet Standartları
    • AFAD Gönüllüsü
    • Örnek Formlar
    • Barınma ve Çizelgeler
    • KBRN
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Afet Eğitim Merkezi
    • Eğitimlerimiz
    • Afetlere Hazır Ol
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
    • İl Planları
    • Planlar
      • Yönerge 2016
      • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
      • Staj Yönergesi
      • Sivil Savunma
      • KBRN
    • TAMP-Bursa
    • Sözlükler
    • Afete Hazır Türkiye
      • Afete Hazırol Video ve Afişleri
      • Afete Hazır Okul
      • Afete Hazır İşyeri
      • Afete Hazır Aile
      • Afet Türleri
        • Doğal Afetler
        • İnsan Kaynaklı Afetler
        • Afete Karşı Alınacak Önlemler
          • Deprem
          • Heyelan
          • Çığ
          • Sel
          • Yangın
    • AFAD Dijital Dönüşüm
    • Son Depremler
    • Afiş ve Broşürler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tatbikatlar
    • Basında Bursa AFAD
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube

İlkyardım Eğitim Merkezi

  • TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ - BİLGİLENDİRME (8 SAAT )
  •  Katılım Belgesi Verilir.
  •  İLKYARDIM EĞİTİMİ - BİLİNÇLENDİRME (4 SAAT)
  •  Katılım Belgesi Verilir.
  • İLKYARDIM EĞİTİMİ - FARKINDALIK (2 SAAT)
  •  Katılım Belgesi Verilir.
  • OKULLARDA İLKYARDIM EĞİTİMİ (40 DK)
  • Katılım Belgesi Verilir.  (İlkokul, ortaokul,Lise,Öğretmenler)
  • MAHALLEDE İLKYARDIM (2 SAAT)
  •  Katılım Belgesi Verilir. (Muhtarlar, Cami İmamları, Çiftçiler, Ev Hanımı, Kurumlar ve Dernekler)
  • ENGELLİ AİLELER VE ÖĞRETMENLERİNE İLKYARDIM (8 SAAT)
  • İşitme Engellilere İlkyardım 
  • Zihinsel Engellilere İlkyardım
  • Bedensel Engellilere İlkyardım
  • AFETLERDE İLKYARDIM (8 SAAT)
  •  Arama ve Kurtarma Ekipleri  (Katılım Belgesi Verilir)

DSC0028

İlk Yardım Nedir?

Herhangi bir kaza ya da yaşamı tehlikeye düşüren bir durumda, sağlık görevlilerinin tıbbi yardımı sağlanıncaya kadar, hayatın kurtarılması ya da durumun daha kötüye gitmesini önleyebilmek amacıyla olay yerinde, tıbbi araç gereç aranmaksızın mevcut araç ve gereçlerle yapılan ilaçsız uygulamalardır.

İlk yardımcı kimdir?

İlk yardımın tanımında belirtilen amaç doğrultusunda, hasta/yaralıya tıbbi araç ve gereç aranmaksızın mevcut araç ve gereçlerle, sağlık ekibi gelinceye kadar, ilaçsız uygulamaları yapan, konuyla ilgili eğitim sonunda ilk yardımcı sertifikası almış kişiyi tanımlar.

İlk yardımın öncelikli amaçları nelerdir?

Yaşamsal fonksiyonların sürdürülmesini sağlamak,
Hasta/yaralının durumunun kötüleşmesini engellemek,
İyileştirmeyi kolaylaştırmak ilk yardımın öncelikli amaçlarıdır.

İlk Yardım Temel Uygulamaları

Koruma: Olay yerinde olası tehlikeleri belirleyerek güvenli bir çevre oluşturmaktır.

  1. Kazaya uğrayan araç mümkünse güvenli bir alana alınmalıdır.
  2. Olay yeri görünebilir biçimde işaretlenmelidir.
  3. Meraklı kişiler olay yerinden uzaklaştırılmalıdır.
  4. Kazaya uğrayan aracın kontak anahtarı kapatılmalıdır.
  5. Sigara içilmemelidir ve içilmesine izin verilmemelidir.
  6. Gaz varlığı söz konusu ise; zehirlenmelerin önlenmesi için gerekli önlemler alınmalıdır.
  7. Gaz tüpünün vanası kapatılmalıdır, ortam havalandırılmalıdır.
  8. Kıvılcım oluşturacak ışıklandırma veya çağrı araçlarını kullanımına izin verilmemelidir.
  9. Hasta/yaralılar yerlerinden kımıldatılmamalıdır.
  10. Hasta/yaralılar yaşam bulguları yönünden değerlendirilmelidir.
  11. Kanamalı durumlarda mutlaka Hepatit B, C, HIV/AİDS gibi hastalıklara karşı korunmak için eldiven giyilmelidir.

Bildirme: En hızlı şekilde gerekli yardım kuruluşlarına ( 112 )  haber verilmesidir.

112 arandığında kesin yer ve adres, kim, hangi numaradan arıyor, olayın tanımı, hasta ya da yaralı sayısı, durumu, nasıl bir yardım aldıkları açıklanmalıdır.

Kurtarma: Olay yerinde hasta yaralılara müdahale; hızlı ancak sakin ve bilinçli bir şekilde yapılmalıdır. Hasta/yaralının durumunun değerlendirilmesine bağlı olarak ilk yardım yapılmalıdır. Eğer ilk yardım bilinmiyorsa asla hasta/yaralıya dokunulmamalı ve kımıldatılmamalıdır.

İlk yardımcının müdahalede yapması gerekenler

  1. Hasta/yaralının durumunu değerlendirmek
  2. Hasta/yaralının korku ve endişelerini gidermek,
  3. Hasta/yaralıya müdahalede yardımcı olacak kişileri organize etmek,
  4. Hasta/yaralının durumunun ağırlaşmasını engellemek için gerekli müdahalede bulunmak,
  5. Kanama, kırık, çıkık ve burkulma vb. durumlarda yerinde müdahale etmek.
  6. Hasta/yaralının yarasını görmesine izin vermemek,
  7. Hasta/yaralıları hareket ettirmeden müdahale yapmak,
  8. Hasta/yaralıların en uygun yöntemlerle en yakın sağlık kuruluşuna sevkini sağlamak (112),

        Ancak herhangi bir tehlike yok ise hasta ya da yaralı yerinden kımıldatılmamalıdır.

 

KURUMSAL

  • İl Müdürümüz
  • İl Müdürlüğünün Görevleri
  • Hakkımızda
  • Misyon Ve Vizyon
  • Teşkilat Şeması
  • Kurumsal Kimlik
  • Projelerimiz
  • Kamu Hizmet Standartları
  • AFAD Gönüllüsü
  • Örnek Formlar
  • Barınma ve Çizelgeler
  • KBRN

FAALİYETLERİMİZ

  • Afet Eğitim Merkezi
  • Eğitimlerimiz
  • Afetlere Hazır Ol
  • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız

E-KÜTÜPHANE

  • Mevzuat
  • Afet Raporları
  • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
  • İl Planları
  • Planlar
    • Yönerge 2016
    • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
    • Staj Yönergesi
    • Sivil Savunma
    • KBRN
  • TAMP-Bursa
  • Sözlükler
  • Afete Hazır Türkiye
    • Afete Hazırol Video ve Afişleri
    • Afete Hazır Okul
    • Afete Hazır İşyeri
    • Afete Hazır Aile
    • Afet Türleri
      • Doğal Afetler
      • İnsan Kaynaklı Afetler
      • Afete Karşı Alınacak Önlemler
        • Deprem
        • Heyelan
        • Çığ
        • Sel
        • Yangın
  • AFAD Dijital Dönüşüm
  • Son Depremler
  • Afiş ve Broşürler

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • Tatbikatlar
  • Basında Bursa AFAD
  • Foto Galeri
  • Video Galeri

İLETİŞİM

  • İl Müdürlüğü İletişim
  • Bilgi Edinme
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube
  • KURUMSAL
    • İl Müdürümüz
    • İl Müdürlüğünün Görevleri
    • Hakkımızda
    • Misyon Ve Vizyon
    • Teşkilat Şeması
    • Kurumsal Kimlik
    • Projelerimiz
    • Kamu Hizmet Standartları
    • AFAD Gönüllüsü
    • Örnek Formlar
    • Barınma ve Çizelgeler
    • KBRN
  • FAALİYETLERİMİZ
    • Afet Eğitim Merkezi
    • Eğitimlerimiz
    • Afetlere Hazır Ol
    • Arama Kurtarma Ekip ve Ekipmanlarımız
  • E-KÜTÜPHANE
    • Mevzuat
    • Afet Raporları
    • Bursa İlinin Afet-Tehlike Ve Riskleri
    • İl Planları
    • Planlar
      • Yönerge 2016
      • Plan Ve Dilekçe Örnekleri
      • Staj Yönergesi
      • Sivil Savunma
      • KBRN
    • TAMP-Bursa
    • Sözlükler
    • Afete Hazır Türkiye
      • Afete Hazırol Video ve Afişleri
      • Afete Hazır Okul
      • Afete Hazır İşyeri
      • Afete Hazır Aile
      • Afet Türleri
        • Doğal Afetler
        • İnsan Kaynaklı Afetler
        • Afete Karşı Alınacak Önlemler
          • Deprem
          • Heyelan
          • Çığ
          • Sel
          • Yangın
    • AFAD Dijital Dönüşüm
    • Son Depremler
    • Afiş ve Broşürler
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Tatbikatlar
    • Basında Bursa AFAD
    • Foto Galeri
    • Video Galeri
  • İLETİŞİM
    • İl Müdürlüğü İletişim
    • Bilgi Edinme
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • YouTube

© 2024 Bursa İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü

Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız